Proces verbal din 28.09.2018

Proces verbal ședința de îndată din data de 28.09.2018



MUNICIPIUL BUCUREȘTI

CONSILIUL LOCAL SECTOR 5

PROCES VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Local Sector 5

9               9

din data de 28.09.2018

Ședința a fost convocată de Primarul Sectorului 5 prin Convocatorul înregistrat cu nr. 85208/21.09.2018.

Lucrările ședinței încep la ora 18 12 în incinta Parcului Sebastian .

Din partea executivului sunt prezenți dl Primar Daniel Florea, dl Viceprimar Țigănuș Marian, Secretarul Sectorului 5 - dna Elena Luminița Petrescu și Directorul General al Direcției Generale Juridice-dna Florina Dragnea.

La ședință au participat un număr de 18 consilieri din numărul total de 27.

Lipsesc următorii consilieri: Bîrsan Mihai, Cursaru Paul Gabriel, Pîrtoacă Bogdan Sergiu, Jelea Bogdan Ion, Giurcă Augustin Răzvan, Pop Claudia Ramona, Scripcaru Lucian Mihai, Stroescu Marilena Daniela și Vanghelie Marian Daniel.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru

Stimați colegi consilieri, dragi cetățeni, cu ocazia aceasta vreau să deschid ședința Consiliului Local a Sectorului 5 din data de astăzi, 28.09.2018. Aș vrea să dau cuvântul inițiatorului acestei ședințe a Consiliului Local, dl Primar Daniel Florea. Domnule Primar!

Dl primar Daniel Florea

Mulțumesc! Bună seara! E o zi importantă pentru noi și aș vrea să vă explic în câteva cuvinte, motivele pentru care v-am rugat să veniți, astăzi, aici.

Avem posibilitatea, astăzi, să începem cel mai mare proiect imobiliar din România de după Ceaușescu. Pe Antiaeriană, pe cele 100 de hectare pe care le avem în administrare de la statul român, avem posibilitatea să construim 14 760 de locuințe pentru tineri, pentru profesori, pentru medici, pentru militari, pentru oameni din administrație. Această posibilitate este dată și finanțată printr-un Ordin al Ministrului Dezvoltării din aprilie, acest an. Din aprilie anul acesta, încercăm să aprobăm acest proiect. Din păcate, dacă astăzi nu reușim să facem acest lucru, vom pierde finanțarea aferentă acestui an și vom putea relua demersurile cel mai devreme în jur de 15 martie, la anul, pentru că probabil în jurul acelei date va fi votat și bugetul național, și bugetul Ministerului Dezvoltării, și bugetul Primăriei Generale și bugetul Primăriei Sectorului 5. Dacă începem demersurile înjur de 15 martie, la anul, ele vor dura câteva luni, ceea ce practic va face imposibil să începem, aceste locuințe, anul viitor.

La ora 18'3 vine doamna consilier Stroescu Marilena Daniela. Prezenti-19 consilieri.

Prin alt Ordin al Ministrului Dezvoltării, pe acest teren avem, de asemenea aprobată și asigurată finanțarea să construim o maternitate, care nu a existat niciodată la noi în sector. Și de asemenea, mai există un alt proiect al Ministrului Dezvoltării care ne dă posibilitatea să construim, acolo, acea mare Sală Polivalentă cu 15 000 de locuri, care lipsește acestei țări. Vă aduc la cunoștință, cu bucurie că ieri a fost publicată în Monitorul Oficial, Hotărârea de Guvern prin care pe 13 hectare din Antiaeriană, se va construi cel mai mare și modern campus universitar pentru Academia Militară și Academia Tehnică Militară. Este un demers pe care l-am realizat împreună cu domnul ministru Mihai Fifor. îi mulțumesc și lui și Secretarului General al Ministerului Apărării Naționale pentru colaborare. De asemenea, pe acest drum din Antiaeriană, putem să facem prima parte din inelul median de circulație al Capitalei, care lipsește cu desăvârșire în sectorul 5. El va traversa tot acest teren de la prelungirea străzii Brașov, de acolo de unde se înfige 41 în Stadionul Steaua până la Șoseaua Alexandriei, urmând ca ulterior să realizăm și partea a doua, după ce vom realiza niște exproprieri, între str. Brașov și str. Luica. Asta înseamnă că vom fluidiza în mod semnificativ circulația în București, pentru că nu va mai fi nevoie să treci prin centru ca să traversezi Capitala dintr-o parte în alta. Mai mult decât atât, de la Ministerul Transporturilor a plecat la începutul acestei săptămâni, pe circuitul de avizare, o Hotărâre de Guvern prin care vrem să luăm 7,4 km liniari de șină dezafectată și să o transformăm într-un drum cu patru benzi, între Progresul și Răzoare. Aceste proiecte necesită un efort comun. Am reușit, am obținut toate aceste avize, am fucut toate aceste proiecte, sunt toate aceste planuri, avem toate aceste aprobări.

Depinde exclusiv de Consiliul Local dacă le realizăm sau nu. Pentru că nu am vrut să mai existe confuzii sau jocuri din astea politicianiste cu privire la administrația și la ceea ce face administrația din sector, m-am gândit că ar fi bine să veniți și să vedeți ce se întâmplă, să vedeți cum se discută și cum se pun problemele. Aici nu este vorba despre apartenență la partid, nu este vorba de cât de simpatic sau antipatic este primarul nu știu cărui consilier local. Aici este vorba despre un lucru foarte simplu. Vreți sau nu vreți locuințe? Vreți sau nu vreți drumuri? Foarte simplu! Restul nu contează, restul este luptă politică stearpă! Acesta este motivul principal pentru care v-am rugat să veniți, am vrut să vedeți cu ochii dumneavoastră ce proiecte avem, ce avem de gând să facem și dacă se ia această decizie. Mai avem, de asemenea, pe ordinea de zi un proiect pilot. Deocamdată se adresează unui număr de până în 200 de copii, pentru că vom încerca să dăm posibilitatea copiilor de la aceste școli supraaglomerate din această zonă să poată să beneficieze de un fel de before school și after school, pentru că, sunt puncte de învățământ care funcționează în trei schimburi și le este foarte greu părinților să se descurce cu copiii. Veți auzi de asemenea și toate elementele necesare, toate amănuntele necesare. De asemenea, pe ordinea de zi, se mai află niște puncte prin care vrem să mărim impozitul pentru unele terenuri, cu 500%. Pentru că sunt terenuri lăsate în paragină, sunt gropi de gunoi, am încercat în nenumărate rânduri, i-am amendat pe proprietari, i-am somat, le-am spus să facă curat, e obligația lor s-o facă. Nu au făcut-o, o să vă arătăm și cum arată, vă arătăm și locațiile, pentru că nu vreau să repetăm greșelile care au fost în trecut de a încerca să salubrizăm zone întregi, după care veneau proprietarii, împrejmuiau terenul și spuneau că de acum încolo se vor apuca să construiască. îmi pare rău că nu sunt consilierii liberali. îmi pare rău că nu sunt, pentru că le-au spus colegilor mei ieri la comisii, că ei nu vor veni, dar își vor trimite niște reprezentanți, ca să vedem noi ce probleme vor fi. Eu cred că nu, pentru că aici avem lucruri serioase de discutat și de aprobat. Dacă ar fi venit, aș fi vrut să stea în fața dumneavoastră și să vă explice de ce n-au votat, de exemplu, următoarele proiecte. Vă rog să puneți... filmul2.

Pe ecranul proiectorul montat în parc, se derulează informații cu privire la exprimarea votului acordat de către membrii grupului PNL de la constituirea Consiliului Local și până în prezent.

Dl primar Daniel Florea

Și acum că ne-am lămurit, să vă arăt cum arată un teren agricol în viziunea unui consilier PNL. Cinci, va rog! Aș vrea să punem și referatul să vedem cam cum plătește taxele pentru acest teren agricol. Nu se vede, da! Haideți că vă citesc eu! Se vede? Puteti citi?

J

Din public:

Asistăm la linșarea PNL sau la ședință?

5                                                        9               9

Dl primar Daniel Florea

Nu, nu, nu! Lăsați că discutăm după! Eu vă spun ce-au făcut. Dumneavoastră apreciați! Nu e vorba de nicio linșare. Sunt acte oficiale. A trebuit să-l dăm în judecată, să angajăm un executor judecătoresc, ca să ne permită accesul, ca să putem să-1 impozităm.

Din public:

Dar nu e problema.. .poporului...

Dl consilier Geamănă Dragoș

Să înceapă ședința consiliului local! Este ora 1825 și sunt 40 de proiecte de discutat.

Dl primar Daniel Florea

Ba da, ba da! Pentru că trebuie să vedeți cum se raportează la ceea ce spun. La Diverse o să vă răspund la toate întrebările. Pentru că, acum avem ședință de Consiliu Local. De asemenea, aș vrea să vă spun cum au avut grijă de Parcul Sebastian.

Dl primar Daniel Florea

Da, imediat!

Pe ecranul proiectorului se redă o înregistrare din cadrul unei ședințe a Consiliului Local unde dna consilier Pop Claudia Ramona solicită înlocuirea dumneaei în Comisia privind constituirea unei comisii de negociere pentru achiziționarea terenului situat în București, str. Dumbrava Nouă nr. 14 (fostă str. Moș Ajun), sector 5.

Dl primar Daniel Florea

Doamna era președintele Comisiei care ar fi trebuit să cumpere o bucată din Parcul Sebastian, care este revendicat. Acum că am discutat despre lucrurile astea, sunt mult mai multe, sunt mult mai multe! Acum că am discutat despre lucrurile acestea, aș vrea să vă rog să fiți atenți și vă rog domnule președinte, am terminat, începeți cu Ordinea de zi.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru

Mulțumesc frumos, domnule Primar!

Dna consilier Coroblea Cristina

Dacă s-au făcut diverse afirmații, care nu sunt întocmai....

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru

Dna Coroblea, o secundă, vă rog frumos! Voiam să încep ședința, o să vă dăm cuvântul si o să discutăm cu totii. La Diverse discutăm cu totii.

5                                                                                 5                                                                                                                 5

Dna consilier Coroblea Cristina

Totuși s-au făcut afirmații...

5                                                              5

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru

Vă rog frumos, haideți să păstrăm...Doamna Coroblea, nu v-am dat cuvântul!

Dl primar Daniel Florea

Am vorbit de PNL, nu de dumneavoastră!

Dna consilier Coroblea Cristina

Am votat și noi, de multe ori, în același mod! Problema nu a fost că nu ne dorim acest proiect, ...

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru

Dna Coroblea, dacă doriți să expuneți ceva, mergeți, vă rog frumos, la pupitru.

Dna consilier Coroblea Cristina

Dar nu aveți o planificare...

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru

Eu o să încep să citesc Ordinea de zi atunci, pentru că nu v-am dat cuvântul. îmi cer scuze!

Dna consilier Coroblea Cristina

Dar nu aveți o planificare prin care să obțineți aprobările necesare pe care astăzi nu le aveți.

9

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru

Dna Coroblea, dna consilier! Ok! Acestea fiind spuse, aș vrea să începem Ordinea de zi, să-i dau citire. Cu o mențiune pentru această ședință, pentru toți colegii consilieri care vor să ia cuvântul. Ca să se consemneze o să vă invit să mergeți la pupitru, la microfon, ca să audă toți cei prezenți aici.

Dau citire Ordinii de zi:

  • 1. Aprobarea procesului verbal al ședinței ordinare din data de 27.08.2018;

  • 2. Proiect de hotărâre privind rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2018 al Consiliului Local Sector 5;

  • 3. Proiect de hotărâre privind închirierea imobilului compus din teren și construcții, situat în Șoseaua Panduri, nr. 24, Sector 5, București;

  • 4. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Prelungirea Ferentari nr.22, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 5. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Vistea Gheorghe nr. 18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrij ită;

  • 6. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Erou Ion Oaie nr. 18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 7. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Spiralei nr.41, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită

  • 8. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Cascadei nr.7, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 9. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Patuleni nr.3, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 10. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Prelungirea Ferentari, nr.36, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 11. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Paraschivescu nr. 18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 12. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Zabrautului nr.2, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 13. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Pășunilor nr. 10, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 14. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Bolboci nr.24, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 15. Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Vlad Vodă nr.7, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită;

  • 16. Proiect de hotărâre privind reorganizarea Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5 și aprobarea Organigramei și a Statului de funcții;

  • 17. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de servicii juridice de consultanță, asistență și/sau reprezentare;

  • 18. Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu situat în incinta Școlii Gimnaziale Principesa Margareta către Asociația de părinți și profesori ”Școala cu clasele I-VIII nr. 114 Principesa Margareta”;

  • 19. Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu situat în incinta Scolii Gimnaziale Luceafărul către Asociația de Părinți Luceafărul;

  • 20. Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu situat în incinta Școlii Gimnaziale nr.128 către Asociația Efîcientizării Timpului Elevilor;

21 .Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unor spații situate în corpul B al Liceului Tehnologic Dimitrie Guști, către Clubul Sportiv Școlar Steaua;

  • 22. Proiect de hotărâre privind modificarea H.C.L. Sector 5 nr. 13/26.01.2017 privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particulare cu personalitate juridică din sectorul 5 al Municipiului București, pentru anul școlar 2018-2019;

  • 23. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unei convenții de colaborare între Liceul Teoretic ”Ion Barbu” și Clubul Sportiv Școlar "Steaua”;

  • 24. Proiect de hotărâre privind reorganizarea aparatului de specialitate al primarului Sectorului 5 și aprobarea Organigramei și a Statului de Funcții;

  • 25. Proiect de hotărâre privind reglementarea activității de ridicare, transport, depozitare și eliberare a anumitor categorii de vehicule staționate neregulamentar pe carosabil, spații verzi și trotuare ale Sectorului 5 al Municipiului București;

  • 26. Proiect de hotărâre privind aprobarea includerii în ProCEECS5-Programul local de creștere a eficienței energetice a condominiilor din sectorul 5 pe anul 2018, a blocului nr.20, Calea Ferentari nr.72;

  • 27. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici aprobați prin Hotărârea Consiliului Local Sector 5 nr. 191/2018 pentru obiectivul de investiții reabilitare termică a blocului 20, Calea Ferentari nr.72;

  • 28. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării ajutorului de urgență pentru plata chiriei persoanelor/familiilor rezidente pe raza sectorului 5, a Metodologiei de lucru și a Planului de acțiuni/lucrări interes local care urmează a fi desfășurate de persoanele apte de muncă, ce declară că nu realizează venituri și care beneficiază de ajutorul de urgență pentru plata chiriei;

  • 29. Proiect de hotărâre privind împuternicirea Primarului Sectorului 5 să încheie contracte de prestări servicii cu experți contabili din cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, având ca obiect efectuarea de controale financiar - contabile la Asociațiile de proprietari din Sectorul 5;

  • 30. Proiect de hotărâre privind dezmembrarea unor imobile terenuri situate în Municipiul București, zona Antiaeriană, înscrise în cartea funciara nr. 2 18807 respectiv nr.62208, aflate în administrarea Sectorului 5, în vederea aducerii la îndeplinire a obiectivelor de investiție prevăzute în H.G. nr. 1481/2008 cu modificările și completările ulterioare și ale H.G. 291/2011 cu modificările și completările ulterioare;

  • 31. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită către Agenția Națională pentru Locuințe, pe durata de execuție a lucrărilor, a terenului aflat în administrarea Consiliului Local Sector 5, situat administrativ în București, Str. Antiaeriană nr. 6, sector 5, precum și asigurarea din bugetul local a sumelor necesare elaborării documentației tehnico-economice si execuției utilităților

5                                                                                                 5                                 5                                        5

aferente, în vederea realizării investiției „Construcții de locuințe de serviciu”, precum și a contractului cadru.

  • 32. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Susținerea sportivei Paneș Bianca”;

  • 33. Proiect de hotărâre privind susținerea și dezvoltarea fotbalului feminin de performanță din Sectorul 5;

  • 34. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Administrației Domeniului Public Sector 5;

  • 35. Diverse.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Aș vrea să vă propun să modificăm ordinea... să vă supun votului modificarea ordinii punctelor de pe ordinea de zi, după cum urmează: Punctele 30 și 31 să vină după punctul 2 de pe ordinea de zi, deci să fie după punctul 1, imediat după aprobarea procesului verbal să vină punctele 30 și 31, iar punctul 3, referitor la închirierea imobilului compus din teren și construcții, situate în Șoseaua Panduri nr. 24, Sector 5, București, urmează să avem un vot secret, pentru o comisie, și vă propun să îl trecem pe ultimul loc de pe ordinea de zi, pentru că știți ce implică procedura de vot și să eficientizăm. Vă supun la vot! Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei George, Matei Ion, Melnic Contantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George Alexandru, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Stroescu Marilena Daniela și Gheorghe Ștefan), 2 voturi împotrivă (Coroblea Cristina și Niculescu Jaqueline Christina) și 2 abțineri (Geamănă Dragoș și Udescu Șerbănel Mihail), modificarea ordinii de zi a fost aprobată.

Totodată aș vrea să vă citesc și niște puncte de pe ordinea de zi suplimentară pe care le-am primit cu toții pe email în cadrul zilelor care au trecut, după cum urmează:

  • 1. Proiect de hotărâre privind acordarea sprijinului financiar pentru unități de cult din sectorul 5 (Parohia Sfântul Elefterie Vechi), în anul 2018.

  • 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Academia copiilor” înregistrat la Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache”;

  • 3. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui protocol de colaborare între Colegiul Tehnic Energetic și Școala Națională de Studii Politice și Administrative București.

Vă supun la vot suplimentarea ordinii de zi cu aceste puncte, cine este zv                                                             zx

pentru? împotrivă? Abțineri? In unanimitate pentru.

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei George, Matei Ion, Melnic Contantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George Alexandru, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Stroescu Marilena Daniela, Gheorghe Ștefan, Coroblea Cristina, Niculesci Jaqueline Christina, Geamănă Dragoș și Udescu Șerbănel Mihail), suplimentarea ordinii de zi a fost aprobată.

Și acum vă supun ordinea de zi în întregul ei, după cum am stabilit anterior. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri? Mulțumesc frumos!

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei George, Matei Ion, Melnic Contantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George Alexandru, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Stroescu Marilena Daniela și Gheorghe Ștefan) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Geamănă Dragoș și Udescu Șerbănel Mihail), ordinea de zi a fost aprobată.

Să trecem pe ordinea de zi acum cu primul punct, și anume: Aprobarea procesului verbal al ședinței ordinare din data de 27.08.2018. Aș mai vrea să fac o mențiune referitor la procedura de vot, pentru această ședință, și anume că vom vota nominal, doamna Secretar a Consiliului Local ne va ajuta în eficientizarea acestui demers. Acestea fiind spuse, revin cu ceea ce am spus mai devreme și anume Aprobarea procesului verbal al ședinței ordinare din data de 27.08.2018.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 16 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei George, Matei Ion, Melnic Contantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George Alexandru, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Stroescu Marilena Daniela, Geamănă Dragoș și Gheorghe Ștefan) și 3 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihail), procesul verbal a fost aprobat.

Acum votăm următorul punct de pe ordinea de zi. După cum am stabilit anterior, punctul 30 care a devenit punctul 2 Proiect de hotărâre privind dezmembrarea unor imobile terenuri situate în Municipiul București, zona Antiaeriană, înscrise în cartea funciara nr. 218807 respectiv nr.62208, aflate în administrarea Sectorului 5, în vederea aducerii la îndeplinire a obiectivelor de investiție prevăzute în H.G. nr.1481/2008 cu modificările și completările ulterioare și ale H.G. 291/2011 cu modificările și completările ulterioare. Aș vrea să îi dau cuvântul domnului Arhitect Șef Ion Marian. Domnule director vă invit la pupitru ca să audă toți participanții la ședință. Mulțumesc!

Dl. Arhitect Șef Ion Marian

Bună seara! în Antiaeriană există o Hotărâre de Guvern pentru regenerare urbană. Ca primă etapă, în acest demers am început prin dezmembrarea unor terenuri, în vederea transferării acestora către ANL (Agenția Națională pentru Locuințe), în vederea construirii unor locuințe pentru cadre didactice, pentru

/V

medici, pentru tineri. In prima fază se vor transfera 8 asemenea terenuri de 1495 mp, pe care va fi construit câte un bloc, pe fiecare dintre aceste terenuri, în total vor fi cam 24 de apartamente pe bloc ori 8 blocuri, aproape 200 de apartamente, asta în prima etapă, urmând ca în urma proiectelor pe care le vedeți afișate pe monitor, să facem pași către celelalte etape, în funcție de cum vor fi aprobate și prin Consiliul Local, și prin alte demersuri legislative. Mulțumesc!

Dl Primar Daniel Florea

Dacă îmi permiteți, aș dori să intervin! Pentru fiecare obiectiv de investiții trebuie făcută o dezmembrare, dacă vrei să faci drum trebuie să dezmembrezi acea porțiune de teren, dacă vrei să faci locuințe trebuie să dezmembrezi acea porțiune de teren, dacă vrei să faci parc, trebuie să dezmembrezi. Sunt niște chestiuni care trebuie rezolvate la cadastru, fără de care nu se poate. Noi cerem permisiunea Consiliului Local să ne dea voie să efectuăm la Oficiul de Cadastru aceste operațiuni pentru a le putea preda către CNI (Compania Național de Investiții), în cazul Sălii Polivalente sau maternității, sau către Agenția Națională de Locuințe, în cazul apartamentelor... blocurilor de locuit. Situația stă așa: dezmembrăm, predăm terenurile, ANL-u! construiește locuințele, după care ne predă înapoi terenurile și locuințele, noi închiriem locuințele și banii vin la bugetul Consiliului Local. Asta este subiectul Punctului 2 de pe ordinea de zi.

DI președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mulțumim frumos, domnule Primar, mulțumim frumos domnule Arhitect Șef! Dacă dintre consilieri sunt... Doamna Coroblea! La microfon vă rog, da! Mulțumim!

Din public

Am și eu o întrebare, se poate? La blocurile astea din spate nu vă uitați?

Dl Primar Daniel Florea

La finalul ședinței, acum vorbește doamna consilier!

Din public

Ați spus că faceți blocurile astea. Nu ați făcut nimic!

Dl Primar Daniel Florea

La finalul ședinței!

5                î

Din public

Ba nu este adevărat! A făcut!

Dl Primar Daniel Florea

Mulțumim frumos! Stimate domn', mulțumim! Doamna Coroblea, vă rog frumos!

Dna consilier Coroblea Cristina

Da. S-au făcut anumite declarații care nu sunt chiar conforme cu realitatea. Toată lumea și-a dorit aceste proiecte de construcție, nu a fost nimeni care să se opună din principiu. Tot ce am cerut a fost să fie lămurite niște chestiuni de legalitate, și chiar și acum există astfel de probleme, din asta a venit blocajul și nici acum nu sunt complet rezolvate. De pildă, pentru una dintre dezmembrări ați cerut acordul Consiliului General și a fost obținut pentru că toată lumea își dorește acest proiect, a fost votat și de către Consilierii USR și de către Consilierii PNL. Cu toate acestea, astăzi, pe ordinea de zi, ne vin alte două dezmembrări pentru care nu se cere acordul Consiliului General. Este necesar câteodată, câteodată nu este necesar, se pare! Nu se acționează la fel în toate cazurile.

Dl Primar Daniel Florea

Nu se acționează, pentru că la o suprafață de teren, Statul Român ne-a dat în administrare direct.

Dna consilier Coroblea Cristina

Deci la cele de astăzi ne asigurați că nu aveți nevoie...

Dl Primar Daniel Florea

Nu există nici un impediment legal!

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mulțumim frumos, doamna Coroblea! Dacă mai există vreun coleg care vrea să ia cuvântul? Dacă nu o s-o rog pe doamna Secretar să supună la vot Proiectul de hotărâre privind dezmembrarea unor imobile terenuri situate în Municipiul București, zona Antiaeriană, înscrise în cartea funciara nr. 218807 respectiv nr.62208, aflate în administrarea Sectorului 5, în vederea aducerii la îndeplinire a obiectivelor de investiție prevăzute în H.G. nr.1481/2008 cu modificările și completările ulterioare și ale H.G. 291/2011 cu modificările și completările ulterioare.

Dna Secretar Sector 5 Elena Luminița Petrescu

Vom trece la votul nominal. Dau citire listei consilierilor!

- Bolos Florinei - Pentru

  • - Coandă Mihai - Pentru

  • - Florea Alexandra Cristina - Pentru

  • - Lazarov Alexandru Sebastian - Pentru

  • - Matei George - Pentru

  • - Matei Ion - Pentru

  • - Melnic Constantin Ion - Pentru

  • - Păpușă Valentin - Pentru

  • - Pescaru Cristina Maria - Pentru

  • - Ploscaru George - Pentru

  • - Stanciu Andreea Cristina - Pentru

  • - Țigănuș Marian - Pentru

  • - Agheorghiesei Emil - Pentru

  • - Stroescu Mari lena Daniela - Pentru

  • - Gheorghe Ștefan - Pentru

  • - Coroblea Cristina - Abținere

9

  • - Geamănă Dragoș - Abținere

  • - Niculescu Jaqeline Christina - Abținere

  • - Udescu Serbănel Mihai - Abținere

5                                                                  5

Din rândul consilierilor se propune să se meargă mai departe cu ordinea de zi, urmând ca ulterior să se revină asupra acestui proiect.

Dl Primar Daniel Florea

Deci, 15 pentru și 4 abțineri, care de fapt de contabilizează împotrivă. Hai să vedem cu blocurile, cu terenurile ne-am lămurit!

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Trecem la următorul punct de pe ordinea de zi! Punctul 3 după ordinea pe care am votat-o mai devreme Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită către Agenția Națională pentru Locuințe, pe durata de execuție a lucrărilor, a terenului aflat în administrarea Consiliului Local Sector 5, situat administrativ în București, Str. Antiaeriană nr. 6, sector 5, precum și asigurarea din bugetul local a sumelor necesare elaborării documentației tehnico-economice și execuției utilităților aferente, în vederea realizării investiției „Construcții de locuințe de serviciu”, precum și a contractului cadru. Dacă există intervenții?

Dna consilier Coroblea Cristina

Am o întrebare! Chiar foarte serios vorbesc! Vă asigur că dorim să votăm acest proiect. Am doar o întrebare tot așa legată de legalitatea actului. De ce considerați că nu este nevoie de împuternicirea Consiliului General, având în vedere art. 81 alin. (2) lit. f) din Legea 215/2001 Legea administrației publice locale, care spune scurt că „proprietatea publică este administrată de către Consiliile Locale cu acordul Consiliului General”. Știm că poate fi interpretabil, tocmai de asta vă întrebăm, pe dumneavoastră. Dorim să avem o asigurare, să știm pe ce vă bazați când spuneți că nu este nevoie de acest acord. Dacă ne-ar putea explica de la direcția juridică cineva, sau doamna Secretar, poate? Mulțumim!

Dl Primar Daniel Fiorea

Dați-mi voie să îi dau cuvântul doamnei Prof. Dr. Univ. în Drept, doamna Secretar al Consiliului Local Sector 5!

Dna Secretar Sector 5 Elena Luminița Petrescu

Da! Doamna consilier și domnilor consilieri, acordul Consiliului General a fost obținut deja, după cum știți, în data de 26 Septembrie, pentru toate formalitățile pe care le vom îndeplini, inclusiv predarea amplasamentelor către ANL. Deci este acoperitor acel acord, l-am obținut pentru toate formalitățile ce urmează a fi desfășurate.

5

Dl Primar Daniel Fiorea

Să știți că și pentru dezmembrare!

Dna Secretar Sector 5 Elena Luminița Petrescu

Acum, trebuie să vă mărturisesc că acea Hotărâre a fost una atipică, după cum știți, în cadrul ședinței extraordinare, doamna Prefect, participând, a atras atenția asupra acestui aspect, iar unul dintre colegii noștri a intervenit cu un amendament și așa am ajuns să cerem practic în aceeași Hotărâre două cereri, da? Două obiective! Pe de o parte dezmembrarea, pe de altă parte această împuternicire pentru tot ce vom avea de făcut de acum încolo.

Dna consilier Coroblea Cristina

Mulțumesc!

5

Dna Secretar Sector 5 Elena Luminița Petrescu

Cu multă plăcere!

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mulțumim pentru răspuns! Supun la vot Proiectul de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită către Agenția Națională pentru Locuințe, pe durata de execuție a lucrărilor, a terenului aflat în administrarea Consiliului Local Sector 5, situat administrativ în București, Str. Antiaeriană nr. 6, sector 5, precum și asigurarea din bugetul local a sumelor necesare elaborării documentației tehnico-economice și execuției utilităților aferente, în vederea realizării investiției „Construcții de locuințe de serviciu”, precum și a contractului cadru! Doamna Secretar!

Dna Secretar Sector 5 Elena Luminița Petrescu

Citesc din nou!

  • - Bolos Florinei - Pentru

5

  • - Coandă Mihai - Pentru

  • - Florea Alexandra Cristina - Pentru

  • - Lazarov Alexandru Sebastian - Pentru

  • - Matei George - Pentru

  • - Matei Ion - Pentru

  • - Melnic Constantin Ion - Pentru

  • - Păpușă Valentin - Pentru

  • - Pescaru Cristina Maria - Pentru

  • - Ploscaru George - Pentru

  • - Stanciu Andreea Cristina - Pentru

  • - Țigănuș Marian - Pentru

  • - Agheorghiesei Emil - Pentru

  • - Stroescu Marilena Daniela - Pentru

  • - Gheorghe Ștefan - Pentru

  • - Coroblea Cristina - Pentru

  • - Geamănă Dragoș - Pentru

  • - Niculescu Jaqeline Christina - Pentru

  • - Udescu Serbănel Mihai - Pentru.

5

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei George, Matei Ion, Melnic Contantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George Alexandru, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Stroescu Marilena Daniela, Gheorghe Ștefan, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Geamănă Dragoș și Udescu Șerbănel Mihail), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl Primar Daniel Florea

Bun, deci, vom rămâne numai cu aceste blocuri. Pentru că pentru a putea dezmembra și a preda celelalte amplasamente, punctul trecut, doi, nu a trecut. A trecut ăsta, vom face numai blocurile astea, undeva în pustietate, că nu putem să facem drum.

Dna consilier Coroblea Cristina

Nu aveți acordul, îl primiți foarte ușor...

DI Primar Daniel Florea

Păi tocmai v-am cerut acordul! Consiliul General l-a dat data trecută. L-a dat în ședința din 26.

5                5

Dna consilier Coroblea Cristina

Nu pentru acestea. Aici, sunt alte numere cadastrale....cereți,, este foarte ușor, asta este tot...

Dl consilier Udescu Șerbănel

Primiți acordul si noi vom vota.

S                                 5

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Vă rog frumos, dacă mai sunt..., doamna Secretar, mai aveți ceva de adăugat...

Dna Secretar Elena luminița Petrescu

Dacă ați fi citit cu atenție, Hotărârea Consiliului General este întemeiată pe H.G. 1481 și pe 291, sunt aceleași obiective care sunt reluate și în acest proiect de hotărâre.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Dna Coroblea, vă rog frumos, ca să se consemneze și să audă toți cei prezenți.

Doamna consilier Coroblea

La punctul 3, fostul 31, acum este punctul 3, în care se cere trecerea către ANL a acelor obiective, într-adevăr a fost cerută dezmembrarea pentru același număr cadastral. La punctul 30, sunt altele. îmi pare rău dacă ,vă rog să-mi permiteți o să caut și revin, care sunt exact numerele, dar sunt diferite. Tocmai de aceasta vrem să avem o asigurare la punctul 3, că este îndeplinită condiția de legalitate având în vedere articolul pe care l-am menționat. Ne-ați asigurat că este îndeplinită, acordul C.G. M.B. pentru dezmembrare pe acel lot a fost obținut. Dorim doar să se obțină și acordul pentru celelalte două loturi. Și pe care vă asigur că-1 veți obțineți, nu este o problemă. Toată lumea își dorește acest proiect legal. Vrem să ne asigurăm că sunt respectate toate procedurile. Asta este tot.

Doamna Director General Florina Dragnea

Bună seara! Dacă îmi permiteți doamna consilier. Cele două numere despre care vorbiți dumneavoastră, respectiv cartea funciară 218807, a fost obținut acordul Consiliului General în ședința de alaltăieri. Pentru celălalt număr cadastral 62208, dacă aveați curiozitatea să citiți prevederile HG 291/2011, nu este nevoie de acordul Consiliului General, întrucât acest teren a fost trecut direct de la Statul Român în administrarea Consiliului Local Sector 5, astfel că nu se mai impune, împuternicirea Consiliului General.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

La microfon vă rog frumos!

Dna consilier Coroblea Cristina

îmi pare rău, nu aveți de ce să-mi atrageți atenția, este rolul dumneavoastră să ne asigurați aceste date. Nu sunt de meserie avocat, nu este o necesitate ca, consilierii să fie de meserie avocați și să poată studia aceste aspecte juridice. Vă punem niște întrebări și sunteți obligați să ne răspundeți. Vă mulțumim foarte mult de altfel. în legătură cu acele numere cadastrale, dacă puteți să ne arătați și hotărârea de la Consiliul General și acea care este astăzi propusă în Consiliul Local, recunosc este posibil să-mi fi scăpat un număr, nu vă contrazic în totalitate.

Dl Primar Daniel Florea

Si dacă e asa ,sunteti dea acord să se reia votul?

Dna consilier Coroblea Cristina

Pentru acel număr cadastral, nu pentru cel pentru care nu ne puteți asigura că nu este nevoie de hotărâre, și am vrea să avem pentru ambele votul Consiliului General.

Dl Primar Daniel Florea

Și dacă, ..uite, mergem mai departe, căutăm hotărârea de guvern, v-o arătăm. O citiți, și după ce o citiți...

Dna consilier Coroblea Cristina

Nu este obligatoriu să facem astfel de ...intrepretări juridice.

Dl Primar Daniel Florea

Trebuia să le faceți înainte pentru că...

Dna consilier Coroblea Cristina

Le-am făcut înainte...

Dl primar Daniel Florea

Le-ați făcut înainte șui nu știți despre ce... Perfect, asta e! Au văzut toți.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mergem mai departe cu ordinea de zi, punctul 4 -privind rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2018 al Consiliului Loca! Sector 5.

Dacă avem intervenții. Doamna Coroblea, vă rog!

Dna consilier Coroblea Cristina

Din păcate, constatăm din ce în ce mai mult, așa cum am spus și altă dați, Bugetul e o fantezie. De data aceasta, iarăși se măresc veniturile din amenzi, penalități și confiscări. Aș aminti faptul că pe baza veniturile se calculează, se estimează, cheltuielile. De aceea probabil se fac anumite investiții, de care s-a amintit și din public.

Acum s-a ajuns la suma de 821 milioane de lei, estimare venituri din amenzi, penalități și confiscări. în condițiile în care în primele 8 luni ale anului s-au realizat abia 10 milioane de lei, înjur delO milioane de lei. Cum vă așteptați ca până la sfârșitul anului, în ultimele 4 luni, să realizați de 80 de ori mai mult decât în primele 8 luni. Pe ce se bazează această creștere fabuloasă. Aș menționa că am întrebat de mai multe ori și nu mi s-a răspuns niciodată, nu ni s-a trimis nicio analiză.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Am înțeles întrebarea, doamna Disăgilă, mulțumim!

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Doamna Coroblea, vă rog să-i permiteți doamnei director...

Dna Director General Adjunct Isabela Disăgilă

Bună seara, numele meu este Isabela Disăgilă, sunt de la Direcția Generală Economică, am să vă răspund la întrebarea dumneavoastră, doamnă consilier. Suma pe care noi am prevăzut în Buget este într-adevăr de 821604 ,22 mii 1 ei este o simplă previziune. Noi cheltuim în funcție de banii pe care îi încasam. Amenzi din penalități și confiscări sunt diferite amenzi, amenzi date și de Poliția Locală, etc. Suplimentarea la bugetul de acum, a fost atât pe parte de venituri cât și pe parte de cheltuieli. Pe parte de venituri am ținut cont de Adresa nr.542/6.08.2018 primită de la Ministerul Culturii și Identității Naționale, prin care ni s-a repartizat suma de 450 mii lei, pentru finanțarea unor acțiuni de interes local, ținând cont de cont că ne aflăm în anul Centenarului, că anul ăsta serbăm Centenarul. De asemenea, prin Decizia 60906/20.09.2018, Direcția Generală a Finanțelor Publice, ne-a suplimentat de la 157341 la 179135 mii lei, cotele defalcate din impozitul pe venit. De asemenea, s-a suplimentat și suma pentru sumele destinate pentru echilibrarea Bugetelor Locale, de la 40.267.000 ne-au mai fost dați 40 349 000. Tot din Decizia Direcției Generale a Finanțelor Publice nr.4397/17.09.2018, în bugetele anterioare am avut repartizate 61.225.000 sume defalcate din TVA. Pentru finanțare, susținerea sistemului de protecție a copilului, lapte și corn, creșe, servicii descentralizate... deci repet -suma a crescut de la 61225.000 la 63225.000. In data de 26.09.2018, am primit tot de la Direcția Generală a Finanțelor Publice Decizia nr.4518, prin care ni s-a alocat suma de 1.016.000 lei din fondul de rezervă bugetar al guvernului pentru susținerea sistemului de protecție a copilului. De asemenea, s-a avut în vedere și nota de fundamentare de la D.I.T.L. Sector 5. Repet, ce vedeți dumneavoastră suma de 804 mii este o simplă previziune. La sfârșit de an, bugetul se va închide pe veniturile încasate și cheltuielile realizate.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mulțumim doamna Disăgilă!

Doamna consilier Coroblea Cristina

Mulțumesc. Mereu îmi spuneți că este o estimarea, așa este, bugetul este întotdeauna o estimare, totuși este o estimare care trebuie să se bazeze pe ceva, eu vă urez succes în a realiza în ultimele 4 luni de 80 de ori mai mult decât în primele 8 luni ale anului. Mai am niște întrebări, de asemenea, la învățământ de pildă, la active financiare, aveți planificați 8o milioane de lei până la sfârșitul anului. Aici ar intra și reparații capitale, și din nou nu s-au realizat decât de 10 ori mai puțin, ori, cum se vor realiza aceste investiții care pot însemna reparații de școli, reparații capitale, etc...în ultimele 4 luni, mai ales că acum a început și școala. Asta probabil este și o întrebare și pentru domnul Primar.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Am înțeles!

5

Domnul Primar Daniel Florea

Anul acesta am alocat la școli, pentru reparații 179 milioane de lei. Am adus la bugetul local, 60 milioane de Euro. Am făcut refinanțare, și am economisit 204 milioane de lei. Per total, am adus în acest an, 100 milioane de Euro. In doi ani de activitate, P.N.L.-ul are 0 proiecte de hotărâri de Consiliu Local si dumneavoastră aveți 3.

5                                                                      S

Din public

Trebuie să modernizăm școlile....

5

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Doamna Secretar, vă rog frumos!

Doamna consilier Coroblea Cristina

Aș mai avea o întrebare, s-a majorat foarte mult bugetul la autorități executive, peste 180 de milioane de lei, în special la bunuri și servicii. Aș vrea să știu de ce, adică, care ar fi justificarea.

Doamna Director General Adjunct Isabela Disăgilă

Doamna consilier, într-adevăr, s-a mărit suma pe cheltuieli materiale la Primărie. S-au avut în vedere servicii de pază pentru tot sectorul, să se asigure pază la parcuri și de asemenea serviciile de salubrizare, care tocmai s-au încheiat. Exact. De aici este mărirea foarte mare a sumelor pe cheltuieli materiale la capitolul Autorități Executive.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mulțumesc pentru răspunsuri. Doamna Secretar, vă rog frumos, procedura de vot.

Doamna Secretar- Elena Luminița Petrescu

Bolos Florinel-Pentru

5

Coandă Mihai- Pentru

Florea Alexandra Cristina-Pentru

Lazarov Alexandru-Pentru

Matei George-pentru

Matei Ion-Pentru

Melnic Constantin Ion-Pentru

Păpușă Valentin-Pentru

Pescaru Cristina Maria-Pentru

Ploscaru George-Pentru

Stanciu Andreea Cristina-Pentru

Țigănuș Marian-Pentru

Agheorghiesei Emil-Pentru

Stroescu Marilena Daniela-Pentru

Gheorghe Ștefan-Pentru

Coroblea Cristina-Abținere

Geamănă Dragoș-Abținere

Niculescu Jaqueline Christina-Abținere

Udescu Șerbănel Mihai -Abținere

Proiectul de hotărâre- privind rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2018 al Consiliului Local a fost adoptat cu 15 voturi pentru si 4 abțineri.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mergem mai departe. După cum sunt sigur că ați consultat cu toții ordinea de zi pe care o avem deja de câteva zile cu toții primită, începând cu punctul 5 până la punctul 16, conform noii ordini de zi, subiectele dezbătute sunt foarte asemănătoare. Așa că vă propun dacă vreți, să avem o discuție acum, înainte, dacă avem nelămuriri sau nu, și după aceea să mergem cu o procedură de vot puțin mai rapidă.

Dna consilier Coroblea Cristina

Aș vrea doar să menționez că așa cum am mai spus și în ședința anterioară, deși suntem de acord că ar trebui amendați cei care nu-si întrețin cu bună_vointă

5                                                                                                                                  >                                              >                     >                                                     5

proprietățile, totuși există situația în care sunt persoane cu nivel foarte scăzut de

trai. Aceia nu vor putea să plătească un impozit mărit așa cum nu pot plăti un

impozit normal eventual, tot ceea ce obținem este să creăm noi persoane fără

adăpost pentru care nu avem de altfel locuințe sociale. Deci acolo ar trebui...

DI Primar Daniel Florea

Votați -pentru!

Dna consilier Coroblea Cristina

Acolo ar trebui, păi, nu putem să votăm pentru a-i transforma în oameni fără adăpost.

Dna consilier Coroblea Cristina

O altă observație ar fi pentru clădirile de patrimoniu, unde la fel, trebuie găsită o soluție, pentru că acest... nu este de ajuns să luăm măsuri punitive, și aș da din nou exemplu Primăriei Oradea unde măsurile punitive au fost asociate cu măsuri pozitive de încurajare a recondiționării clădirilor. Mulțumesc. Și încă o observație, Primăria, din păcate, nu-și îndeplinește obligația de a-și întreține proprietățile. Vă dau un exemplu, Piața 13 Septembrie este într-un hal fără de hal, asta în condițiile în care Economat a primit 60 de milioane de lei, tocmai pentru a reabilita piețele. De aceea noi ne vom abține.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Am înțeles, vă mulțumim.

Dl Primar Daniel Florea

Piața Rahova se află în reabilitare și pentru 13 Septembrie și Piața de Flori, în acest moment se efectuează documentația tehnică, vor intra în reabilitare prin martie, anul viitor.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Dăm drumul la procedura de vot. Doamna Secretar,

Dna Secretar Elena Luminița Petrescu

Bolos Florinel-Pentru

5

Coandă Mihai- Pentru

Florea Alexandra Cristina-Pentru

Lazarov Alexandru-Pentru

Matei George-pentru

Matei Ion-Pentru

Melnic Constantin Ion-Pentru

Păpușă Valentin-Pentru

Pescaru Cristina Maria-Pentru

Ploscaru George-Pentru

Stanciu Andreea Cristina-Pentru

Țigănuș Marian-Pentru

Agheorghiesei Emil-Pentru

Stroescu Marilena Daniela-Pentru

Gheorghe Ștefan-Pentru

Coroblea Cristina-Abtinere

9

Geamănă Dragoș-Abținere

Niculescu Jaqueline Christina-Abținere

Udescu Serbănel Mihai -Abținere

9                                                                9

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, StradaPrelungirea Ferentari, nr.22 ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi -pentru și 4 abțineri.

Următorul punct al ordinii de zi este proiect de hotărâre privind majorarea cu 500°/o a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Vistea Gheorghe nr.18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Dna Secretar Elena Luminița Petrescu

Bolos Florinel-Pentru

5

Coandă Mihai- Pentru

Florea Alexandra Cristina-Pentru

Lazarov Alexandru-Pentru

Matei George-pentru

Matei Ion-Pentru

Melnic Constantin Ion-Pentru

Păpușă Valentin-Pentru

Pescaru Cristina Maria-Pentru

Ploscaru George-Pentru

Stanciu Andreea Cristina-Pentru

Țigănuș Marian-Pentru

Agheorghiesei Emil-Pentru

Stroescu Marilena Daniela-Pentru

Gheorghe Ștefan-Pentru

Coroblea Cristina-Abținere

Geamănă Dragoș-Abținere

Niculescu Jaqueline Christina-Abținere

Udescu Serbănel Mihai -Abținere

5                                                                5

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Vistea Gheorghe nr.18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită, a fost adoptat cu 15 voturi -pentru și 4 abțineri.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Mai departe, punctul 1-Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500%> a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în

Municipiul București, Sectorul 5, Strada Erou Ion Oaie nr.18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Doamna Secretar-Elena Luminița Petrescu

Bolos Florinel-Pentru

5

Coandă Mihai- Pentru

Florea Alexandra Cristina-Pentru

Lazarov Alexandru-Pentru

Matei George-pentru

Matei Ion-Pentru

Melnic Constantin Ion-Pentru

Păpușă Valentin-Pentru

Pescaru Cristina Maria-Pentru

Ploscaru George-Pentru

Stanciu Andreea Cristina-Pentru

Țigănuș Marian-Pentru

Agheorghiesei Emil-Pentru

Stroescu Marilena Daniela-Pentru

Gheorghe Ștefan-Pentru

Coroblea Cristina-Abtinere

J

Geamănă Dragoș-Abținere

Niculescu Jaqueline Christina-Abținere

Udescu Serbănel Mihai -Abținere

5                                                                5

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Erou Ion Oaie nr.18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită-a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mulțumim, mergem mai departe punctul 9-Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Spiralei nr. 41, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Haideți pe restul să le votăm în bloc, separat, cu ridicare de mâini, pe grupuri. Am ajuns la punctul 9.

Doamna Secretar-Elena Luminița Petrescu

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independenti-Pentru- Gheorghe Ștefan

DI președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mulțumiml-Pro/ec/w/ de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Spiralei nr.41, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru si 4 abțineri.

f                 >

Mergem mai departe punctul 1 9-Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500°/o a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Cascadei nr.7, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Cascadei nr.7, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Mergem mai departe punctul 11- Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Pătuleni nr.3, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500%) a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Pătuleni nr.3, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Punctul \2-Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500%> a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Prelungirea Ferentari, nr.36, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Cliristina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Prelungirea Ferentari, nr.36, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Punctul 13-.Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500%> a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Paraschivescu nr.18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500°/o a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Paraschivescu nr.18, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Punctul 1 A-Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500°% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Zăbrăuțului nr.2, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniel a

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Zăbrăuțului nr.2, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Punctul 15-Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500°/o a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Pășunilor nr.10, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500°/o a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Pășunilor nr.10, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Punctul 16- Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500°/o a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Bolboci nr.24, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Mari a, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniel a

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Intrarea Bolboci nr.24, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Punctul 17- Proiect de hotărâre privind majorarea cu 500%> a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Vlad Vodă nr.7, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită. Acesta este ultimul punct din cele cu 500°%.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Grupul PSD-Pentru- Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina și Țigănuș Marian

Grupul PDS-Pentru- Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela

Membri USR-Abținere- Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai.

Independent-Pentru- Gheorghe Ștefan

Proiectul de hotărâre privind majorarea cu 500°% a impozitului pe clădire începând cu anul 2019, pentru clădirea situată în Municipiul București, Sectorul 5, Strada Vlad Vodă nr.7, ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită a fost adoptat cu 15 voturi pentru și 4 abțineri.

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Acum mergem la punctul 18- Proiect de hotărâre privind reorganizarea Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5 și aprobarea Organigramei și a Statului de funcții. Avem ceva intervenții? în cazul acesta supun la vot. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Proiectul de hotărâre privind reorganizarea Direcției de Impozite si Taxe Locale Sector 5 și aprobarea Organigramei și a Statului de funcții a fost adoptat cu 19 voturi pentru (Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela, Gheorghe Ștefan, Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai).

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Mai departe punctul 19- Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de servicii juridice de consultanță, asistență și/sau reprezentare.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Proiectul de hotărâre privind aprobarea achiziționării de servicii juridice de consultanță, asistență și/sau reprezentare a fost adoptat cu 15 voturi pentru-(Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela și Gheorghe Ștefan) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai).

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Punctul 20- Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu situat în incinta Școlii Gimnaziale Principesa Margareta către Asociația de părinți și profesori "Școala cu clasele I-VIII nr. 114 Principesa Margareta

Dacă sunt intervenții, dacă nu vă supun la vot.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Proiectul de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu situat în incinta Școlii Gimnaziale Principesa Margareta către Asociația de părinți și profesori "Școala cu clasele I-VIII nr. 114 Principesa Margareta a fost adoptat în unanimitate de voturi (Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Agheorghiesei Emil, Stroescu

Marilena Daniela, Gheorghe Ștefan, Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai).

Dl președinte de ședință Lazarov Alexandru Sebastian

Punctul 2\-Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu situat în incinta Școlii Gimnaziale Luceafărul către Asociația de Părinți Luceafărul. Avem intervenții?

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Proiectul de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu situat în incinta Școlii Gimnaziale Luceafărul către Asociația de Părinți Luceafărul a fost adoptat în unanimitate de voturi (Boloș Florinei, Coandă Mihai, Florea Alexandra Cristina, Lazarov Alexandru, Matei George, Matei Ion, Melnic Constantin Ion, Păpușă Valentin, Pescaru Cristina Maria, Ploscaru George, Stanciu Andreea Cristina, Țigănuș Marian, Agheorghiesei Emil, Stroescu Marilena Daniela, Gheorghe Ștefan, Coroblea Cristina, Geamănă Dragoș, Niculescu Jaqueline Christina și Udescu Șerbănel Mihai).

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 22: Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu în incinta Școlii Gimnaziale nr. 128 către Asociația Eficientizării

ZV

Timpului Elevilor. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihai 1 și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Punctul nr. 23: Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unor spații situate în corpul B al Liceului Tehnologic Dimitrie Guști, către Clubul Sportiv Școlar Steaua. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre, a fost adoptat.

Punctul nr. 24: Proiect de hotărâre privind modificarea HCL Secto r 5 nr. 13/26.01.2017 privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particulare cu personalitate juridică din Sectorul 5 al Municipiului București, pentru anul școlar 2018-2019. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Punctul nr. 25: Proiect de hotărâre privind apobarea încheierii unei convenții de colaborare între Liceul Teoretic ”Ion Barbu” și Clubul Sportiv Școlar "Steaua”. Dacă avem intervenții! Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei fon, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Punctul nr. 26: Proiect de hotărâre privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 5 și aprobarea Organigramei și a Statului de Funcții.

Dna consilier Coroblea Cristina

Aș menționa că este a cel puțin cincea schimbare de Organigramă al aparatului de specialitate al Primarului, în acest mandat, deci, în doi ani.

Din punctul nostru de vedere, asta reflectă lipsa de planificare a obiectivelor pe termen lung sau a obiectivului care să permită stabilirea nevoilor de personal. Sunt foarte dese aceste schimbări de Organigramă. Dacă le-ați putea explica!

Dl primar Daniel Florea

Dacă știați legea, ați fi știut că de astăzi intră în vigoare noua lege a Asociațiilor de Proprietari și înființăm un Compartiment special în acest sens, ca să poată să țină legătura cu Asociația de Proprietari.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Supunem la vot - Proiectul de hotărâre privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 5 și aprobarea Organigramei și a Statului de Funcții. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 27: Proiect de hotărâre privind reglementarea activității de ridicare, transport, depozitare și eliberare a anumitor categorii de vehicule staționate neregulamentar pe carosabil, spații verzi și trotuare ale Sectorului 5 A

a! Municipiului București. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela și Păpușă Valentin) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 28: Proiect de hotărâre privind aprobarea includerii în ProCEECS-Programul local de creștere a eficienței energetice a condominiilor din Sectorul 5pe anul 2018, a blocului nr. 20, Calea Ferentari nr. 72. Cine este

A

pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Chzristina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre, a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 29: Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici aprobați prin Hotărârea Consiliului Local Sector 5 nr. 191/2018 pentru obiectivul de in vestiții reabilitare termică a blocului 20, Calea Ferentari nr. 72. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre, a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 30: Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării ajutorului de urgență pentru plata chiriei persoanelor/familiilor rezidente pe raza sectorului 5, a Metodologiei de lucru și a planului de acțiuni/lucrări interes local care urmează a fii desfășurate de persoanele apte de muncă, ce declară că nu realizează venituri și care beneficiază de ajutorul de urgență pentru plata chiriei. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 31: Proiect de hotărâre privind împuternicirea Primarului Sectorului 5 săi încheie contracte de prestări servicii cu experți contabili din cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, având ca obiect efectuarea de controale financiar- contabile la Asociațiile de proprietari din Sectorul 5. Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihai 1 și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Cele două puncte pe care le-am dezbătut mai devreme...

Următorul punct de pe ordinea de zi: Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului "Susținerea sportivei Paneș Bianca".

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela și Păpușă Valentin) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

DI președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 32: Proiect de hotărâre privind susținerea fotbalului feminin de performanță din Sectorul 5.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela și Păpușă Valentin) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Punctul nr. 33: Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Administrației Domeniului public Sector 5.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihai 1 și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre, a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Mergem mai departe cu punctele de pe ordinea suplimentară!

Proiectul de hotărâre privind acordarea sprijinului financiar pentru unități de cult din sectorul 5 (Parohia Sfântul Elefierie Vechi), în anul 2018.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Mergem mai departe! Proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului "Academia copiilor" înregistrat la Centrul Cultural și de Tineret "Ștefan Iordache".

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela și Păpușă Valentin) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre, a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii unui protocol de colaborare între Colegiul Tehnic Energetic și Școala Națională de Studii Politice si Administrative București.

Cine este pentru? împotrivă? Abțineri?

Cu 15 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela și Păpușă Valentin) și 4 abțineri (Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Dna consilier Coroblea, stimați consilieri, aș vrea să vă supun încă o dată la vot punctul dezbătut anterior deoarece știu că ați primit lămuriri referitoare la întrebările pe care le-ați pus anterior. Ați primit Hotărârea de Guvern pe telefon!

Dna consilier Coroblea Cristina

Da!

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Ca să eficientizăm ședința, propun colegilor de la USR..., dna consilier Coroblea, doriți să citiți H.G-ul sau votăm Comisia pe care am stabilit că o facem ultima... Dacă colegii sunt de acord și dumneavoastră o să votați cum vă dictează conștiința și expertiza.

Revenim acum la următorul proiect: Proiect privind închirierea imobilului compus din teren și construcții, situat în Șoseaua Panduri, nr. 24, Sector 5, București.

Cercul Militar, mai exact! O să supunem la vot, în momentul în care doamna Dragnea o să vă dea buletinele de vot, o să avem o discuție referitoare la acest punct... Până atunci așteptăm să finalizăm procedura și așteptăm și colegii de la USR să se documenteze referitor la subiectul pe care l-am discutat.

Colegii din Comisia de validare- îi rugăm să facă toate diligențele.

Se trece la procedura votului secret!

După exercitarea votului, membrii Comisiei de validare se retrag în scopul numărării voturilor și consemnării rezultatului în procesul verbal al Comisiei.

Dl primar Daniel Florea

Cât timp suntem în pauză, ... De fapt, nu suntem în pauză, se votează, aș vrea să vă spun că astăzi am semnat Acordul de înfrățire cu Primăria Municipiului Unghieni din Republica Moldova. II avem invitat pe dl primar Alexandru Aimbros.

Domnule primar ...

în această perioadă, de un an, am făcut mai multe înfrățiri în cadrul unui program derulat prin Ministerul Afacerilor Externe. La fiecare vizită pe care am făcut-o în orașele respective, a fost prezent ambasadorul nostru, întâi Stătătorul-preotul Bisericii Ortodoxe din zonă. Avem acordul de înfrățire cu Paris, cu Roma, cu Bruxelles, cu Unghieni și suntem în discuții în acest moment, foarte avansate cu Madrid și cu Ierusalim. Sper să le facem și pe acestea în cadrul acestui an, în cadrul programului Centenar prin înfrățire. Astăzi a fost un moment foarte emoționant pentru că a fost vorba de o înfrățire între frați. Vă mulțumesc mult, domnule primar, pentru minunata colaborare!

Grupul USR a avut o inițiativă de acest gen și uite că s-a concretizat. Eram deja în discuții, dar, foarte bună ideea și îmi pare bine că s-a rezolvat. în ceea ce privește întrebările referitoare la activitatea aceea, despre zilele Sectorului, aveți în spate imagini despre a ce s-a întâmplat acolo. în acest moment, nu s-a încheiat încă evaluarea a ceea ce se va plăti și ce nu. In următoarea ședință de Consiliu Local, după ce se va face o evaluare și vom vedea ce s-a întâmplat acolo, vom face o informare a Consiliului Local care bineînțeles că este publică. Și atunci ne vom lămuri cu toții ce a fost. în ceea ce privește chestiunea cu ceasurile... Avem aici și vă mulțumesc frumos pentru prezență, anumiți directori ai unităților de învățământ din Sectorul 5, ... Mulțumesc mult de tot pentru că ați venit astăzi aici, ... Vă rog frumos să vă ridicați să vă vadă toată lumea,... Vă rog frumos, domnii profesori, domnii directori,... Mulțumesc mult, avem o colaborare deosebită! Avem următoarea chestiune de rezolvat! Din date oficiale, cam 38% dintre copiii de vârstă mică, dintre elevii de vârstă mică, sunt victime ale unor forme de violență fizică în preajma școlilor. în aceste condiții, dumneavoastră ați văzut la televizor ce s-a întâmplat în acel lift, cu copiii aceia,... nu au avut pe cine să anunțe ... Este un sistem integrat de pază, pe care l-am gândit pentru Sectorul 5. în acest moment, avem în faza finală a procedurii de evaluare, un sistem integrat de supraveghere video care presupune amplasarea a 400 de camere în Sector. Aceste camere video, au servere la Poliția Locală și au cel mai modern Dispecerat din țară decât orice altă instituție pentru că, în Sectorul 5, avem și Președinția și Parlamentul și Ministerul Apărării și SRI-ul și Ministerul Dezvoltării și Parchetul General si Academia Militară si Academia Tehnică Militară, Sediul NATO si era normal să existe un asemenea sistem performant de supraveghere video. De asemeni, toate camerele de luat vederi de la toate Unitățile de învățământ, vor fi integrate în acest sistem de Dispecerat, la Poliția Locală. Toate camerele de luat vederi montate pe toate stațiile Poliției Locale, vor fi integrate în acest Dispecerat. Toți copiii care au optat pentru acest lucru, vor primi un ceas cu buton de panică. Este rezultatul unei foarte lungi consultări cu toate Unitățile de învățământ, cu Directorii, cu reprezentanții Asociațiilor de părinți și s-a făcut pe baza unui accept scris semnat de ambii părinți ai fiecărui copil. Ce presupune acest ceas? Presupune că dacă copilul se simte amenințat, poate apăsa butonul de panică ... și ceasul formează automat, în ordine, 4 numere: mama, tata, bunicul, al patrulea este Poliția Locală. Dacă nu răspunde primul, se formează al doilea, al treilea, al patrulea Poliția Locală. în momentul acela, GPS-ul format în ceas, este verificat de Poliția Locală, se activează camera de luat vederi și vedem ce se întâmplă. Este un sistem ultra modern și asta, coroborat cu sistemul ăsta de pază unic, pe care-1 avem și suntem în perioada de licitație cu sistemul de pază în toate Unitățile de învățământ, pentru toate locurile publice, pentru toate parcurile și locurile de joacă. Acest sistem integrat ne va permite să deschidem curțile școlilor pentru copii și să fim siguri că atunci când ei se joacă în parc, sunt în siguranță. Cred că este un sistem foarte bun pentru copiii noștri... și copiii mei vor primi acest ceas, care de fapt, este o măsură de protecție în momentul în care se întâmplă ceva, dar, și o măsură de prevenire pentru că, dacă un individ care ar avea interese negative, cu privire la un copil, se gândește de două ori și respectivul copil are posibilitatea să alerteze Poliția imediat. Cam despre asta este vorba cu "ceasul”.

Din public: Nu v-am întrebat de oportunitate, v-am întrebat de preț! El costă 133 lei și l-ați plătit cu 360 lei.

Dl consilier Constantin Ion Melnic

îl achiziționează fiecare școală în parte! Nu centralizați!

Dl primar Daniel Florea

Ascultați-mă puțin, pentru că sunteți în eroare!

Fiecare procedură de licitație, s-a făcut separat de fiecare unitate de învățământ. Au fost mai multe oferte, s-a luat prețul cel mai mic oferit.

Din public: De trei ori mai mare decât pe site?

Dl primar Daniel Florea

întrebați-i pe cei care s-au înscris pe sistemul de achiziții publice .

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Dl consilier Melnic, s-a încheiat procedura de vot!

Dl consilier Constantin Ion Melnic

Dau citire procesului verbal, proces verbal încheiat astăzi, 28.09.2018. Având în vedere art. 45, alin. 5 din Legea 215/2001 privind administrația publică locală republicată, membrii Comisie de validare s-au întrunit în scopul numărării voturilor privind componența Comisiei de negociere a condițiilor pentru imobilul situat în Șoseaua Panduri nr. 24 Sector 5. Situația voturilor se prezintă astfel: 16 voturi pentru, 1 vot împotrivă și 2 voturi nule.

Pentru cine nu știe, pe Șos. Panduri nr. 24, este Comisariatul de Sector nr. 5, care a fost revendicat. Ca să funcționeze, Primăria va negocia o chirie să rămână, să funcționeze acolo ca si Comisariat Militar. Vă mulțumesc!

Din public: Dl primar, v-ați lămurit cu cele două semafoare de aici din intersecție? Mi-ați spus săptămâna trecută, că aveți 400 de semne de circulație pentru care așteptați de la Poliția Națională ...

Dl primar Daniel Florea

O să vă răspundă doamna director după ce se termină ședința!

Din public: Mai am o întrebare!

Dl primar Daniel Florea

Suntem într-o ședință de Consiliu, nu pot dialoga cu dumneavoastră acum!

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Au venit și colegii de la USR, să terminăm ședința de Consiliu, conform procedurii. Stimați colegi, vă propun să revenim la punctul doi de pe ordinea de zi, dacă avem dezbateri în lumina ultimelor informații primite.

Dna consilier Coroblea, vă rog!

Dna consilier Coroblea Cristina

Am înțeles, că spre deosebire de celălalt teren, mai există o hotărâre privitoare la terenul din care fac parte cele două loturi trimise pentru astăzi și care sunt în proprietatea statului și administrarea directă a Sectorului 5. Corect, doamna Secretar?

Dna Secretar Elena Luminița Petrescu

Da, este corect! Asta era ideea! De aceea v-am spus că nu avem nevoie de împuternicire.

DI președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Stimați colegi, vă propun acum să reluăm votul pentru următorul proiect: Proiect de hotărâre privind dezmembrarea unor imobile terenuri situate în Municipiul București, zona Antiaeriană, înscrise în Cartea Funciară nr. 218807 respectiv nr. 62208, aflate în administrarea Sectorului 5, în vederea aducerii la îndeplinire a obiectivelor de investiție prevăzute în HG nr. 1481/2008 cu modificările și completările ulterioare și ale HG 291/2011 cu modificările și completările ulterioare.

Dna Secretar Elena Luminița Petrescu

Doamna Secretar dă citire votului nominal:

Boloș Florinei - pentru

Coandă Mihai - pentru

Florea Alexandra Cristina - pentru

Lazarov Alexandru Sebastian- pentru

Matei George - pentru

Matei Ion - pentru

Melnic Constantin Ion- pentru

Păpușă Valentin - pentru

Pescaru Cristina Maria - pentru

Ploscaru George Alexandru - pentru

Stanciu Andreea Cristina- pentru

Țigănuș Marian - pentru

Agheorghiesei Emil - pentru

Stroescu Marilena Daniela- pentru

Gheorghe Ștefan - pentru

Coroblea Cristina - pentru

Geamănă Dragoș - pentru

Niculescu Jaqueline Christina - pentru

Udescu Șerbănel Mihail - pentru

Dl președinte de ședință Alexandru Sebastian Lazarov

Felicitări! Suntem unanimitate pentru! Este un proiect foarte important pentru toți cei din Sectorul 5. Vă mulțumim!

Cu 19 voturi pentru (Agheorghiesei Emil, Boloș Florinei, Florea Cristina-Alexandra, Coandă Mihai, Gheorghe Ștefan, Lazarov Alexandru Sebastian, Matei Ion, Marian Țigănuș, Melnic Constantin Ion, Ploscaru George Alexandru, Pescaru Cristina-Maria, Matei George, Stanciu Andreea Cristina, Stroescu Marilena Daniela, Păpușă Valentin, Coroblea Cristina, Niculescu Jaqueline Christina, Udescu Șerbănel Mihail și Geamănă Dragoș), proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Acum, la Diverse, dacă mai avem ceva din partea colegilor? Acestea fiind spuse, cred că ne putea bucura de toate proiectele foarte frumoase și importante pe care le-am votat astăzi pentru toți cetățenii Sectorului 5. Felicitări și mulțumim tuturor!

Lucrările ședinței au fost declarate închise la ora 1932.

PRESED





44